Przez wiele lat istnienia usługi pozycjonowania stron www wykształciły się dwa podstawowe sposoby na rozliczanie tej usługi. Najpopularniejsze są dwa sposoby: za efekt, czyli płatność tylko i jedynie w momencie gdy strona znajdzie się w TOP 10 bądź również TOP 20 jak i płatność abonamentowa czyli niezależnie od wyników. Każde z tych rozwiązań jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron ma własne plusy , a ponadto minusy.
Warto z uwagą się zastanowić, która opcja jest lepsza akurat dla Ciebie.
1. Rozliczanie za efektyPromowanie strony w sieci oparte o efekty polega na płatności jedynie i tylko w momencie gdy strona osiągnie pozycję. Najczęściej rozliczenie następuje w momencie osiągnięcia TOP 10, a progi płatności są zwykle TOP 10, 5 , a ponadto 3. Jest to forma rozliczeń, od której pomału większość pozycjonerów odchodzi. Na nieszczęście obecnie ciężko wnikliwie przewidzieć jakie efekty powinno mieć pozycjonowanie, a pozycjonerzy podejmują pracę od samego początku. Jeżeli już chodzi o zalety dla klienta to płatność jest wyłącznie za efekty, firma pozycjonująca ma większą motywację oraz dodatkowo dba o osiąganie szybkich efektów. O ile chodzi o minusy to linkowanie zwykle jest bardzo agresywne, przy trudniejszych frazach zwykle firma będzie podejmować ryzykowne działania, w przypadku pozycjonowania długiego ogona rozliczanie efektów jest problematyczne
2. Rozliczenie abonamentoweW przypadku tego modelu rozliczeń pozycjoner otrzymuje pieniądze niezależnie od efektów , a oprócz tego od początku umowy. Ten model opłaca się zwłaszcza w przypadku trudniejszych fraz ponieważ pozycjoner ma od razu pieniądze na ciekawe i wartościowe działania. Nie musi on stosować agresywnych metod linkowania i może stosować najbardziej ciekawe i interesujące rozwiązania. Bez wątpienia rozwiązanie to to nie tylko i wyłącznie plusy. W sytuacji gdy trafi się na firmę, która ma mniejsze doświadczenie można płacić praktycznie za nic, oprócz tego należy płacić już w momencie rozpoczęcia pozycjonowania.
Obydwa te rozwiązania mają własne plusy i minusy. Na rynku zdarza się, że można spotkać jeszcze inne opcje, niemniej jednak są one o wiele mniej popularne.
Więcej informacji: pozycjonowanie stron internetowych cena.