Co pierwsze psuje się w aucie

Kiedy psuje się elektryka samochodowa, wielu kierowców łapie się za portfel w obawie, że naprawa może ich zrujnować. De facto w nowszych modelach samochodów układy elektryczne bywają bardzo kosztowne i niełatwo je naprawić. Do tego trzeba doliczyć koszt naprawy, który doliczy sobie każdy serwis pojazdów.

Kłopoty z elektryką w samochodzie mogą pozbawić kierowcę kilku udogodnień, których może dosłownie nie był świadomy. Może nagle utracić możliwość korzystania z elektrycznych szyb, centralnego zamka czy radia, niemniej jednak mogą również zdarzyć się awarie uniemożliwiające dalszą wyjazd, przykładowo. wówczas gdy w samochodzie jest elektryczne wspomaganie układu kierowczniego. Niedociągnięcia w obrębie elektryki warto naprawiać na bieżąco, ponieważ mogą powodować kolejne niedociągnięcia, któ re wygenerują następne niemałe dla kierowcy koszty naprawy samochodu. Funkcjonuje to zresztą również w drugą stronę - elektryka w aucie może psuć się z powodu awarii mechanicznych, np. z powodu drgań spowodowanych jazdą z uszkodzonym amortyzatorem mogą pojawić się kłopoty ze stykami elektrycznymi. Jak widać mechanika samochodowa i elektryka są ze sobą mocno związane. Zresztą w wielu warsztatach można naprawić wszystkie typowe awarie samochodu, choćby te mechaniczne zdarzają się częściej. Zazwyczaj do warsztatu trafiają auta, w których pojawił się problem z zawieszeniem - jazda po dziurawych drogach, w szczególności ze zbyt wysoką prędkością powoduje tego rodzaju awarie: wybite amortyzatory, kłopot ze sprężynami i resorami to chleb powszedni dla każdego mechanika.
Zobacz również: serwis samochodów łeba.