Przede wszystkim w przypadku wady fabrycznej sprzęt komputerowy dla firm powinien być wymieniony na nowy albo powinien zostać naprawiony w taki sposób, aby możliwe było jego normalne korzystanie. Gwarancje serwisowe są bardzo różne. Zdarza się, że firma produkująca określony sprzęt w tej samej chwili wymienia uszkodzony sprzęt na nowy, ale zdarza się też, że wykonuje się aż trzy naprawy i dopiero po trzeci m uszkodzeniu sprzęt może być wymieniony na nowy. Bez względu na sytuację nie należy wykonywać żadnych napraw własnymi siłami, gdyż to w każdej sytuacji skutkuje utratą gwarancji. O ile nie stosujemy się do wymogów producenta konkretnego sprzętu, nie uzyskamy wyborów dotyczącej naprawy na bazie gwarancji, tylko będziemy musieli za tą naprawę zapłacić pełną stawkę. Koszt będzie dotyczył nie tylko nowych części, ale też usługi naprawy, a w sytuacji drogiego sprzętu może być ona bardzo wysoka, więc takie samodzielne manipulacje nigdy się nie opłacają. Na prawdę bardzo często w sytuacji firm samo wdrożenie oprogramowania w firmie na dokładnie określone urządzenia również jest wykonywane przez zewnętrznych dostawców oprogramowania i jeżeli zrobi się to samemu, gwarancja może zostać utracona.
Źródło: oprogramowania dla firm.