Duża rywalizacja na rynku produktów sprawia, że każdy producent musi dokładać wszelkich starań, ażeby zaprezentować swój produkt od jak najlepszej strony. Nie można ze stuprocentową pewnością iść na łatwiznę i zadowalać się półśrodkami, bo one nie są wystarczające do osiągnięcia celu. Wizualizacje produktowe 3D sprawdzają się znacznie lepiej.
Takie wizualizacje mogą się pojawić w folderach ofertowych, niemniej jednak też na wortalach internetowych sklepów sprzedających dobrane produkty. Klienci mający sposobność opatrzenia się z takimi produktami szybciej podejmą decyzję dotyczącą ewentualnego zakupu, jednak firma na tym zarobi. Na pewno nie ma sensu ograniczać się jedynie do zwykłych prezentacji w 2D. Aktualnie największą sprzedażą odróżniają się firmy, które inwestują w nowoczesne przyszłościowe rozwiązania odpowiadające potrzebom klientów. Wizualizacje produktów są takimi rozwiązaniami. Im są dokładniejsze, tym precyzyjniej pokazują wszystkie zalety konkretnego produktu. Klient może go obejrzeć ze wszystkich stron i sprawdzić, czy aby na pewno produkt ten wpisuje się w jego gusta i wymagania. W sytuacji zwyczajnej reprezentacji w dwuwymiarowym postaci nie byłoby takiej możliwości. Trójwymiarowe wizualizacje dają nam znacznie szersze pole do popisu. Takie wizualizacje bardzo dobrze sprawdzają się zwłaszcza w branży elektroniki a także na każdym kroku tam, gdzie sprzedawane są produkty nietypowe lub produkty drogie i przeznaczone dla bardzo wąskiego grona ewentualnych odbiorców. Wówczas ich sprzedaż jest znacznie łatwiejsza.
Więcej: wizualizacje mebli.