Czy księga identyfikacji jest potrzebna

Sporządzanie księgi identyfikacji
Przy profesjonalnym projektowaniu logo mamy do czynienia z tak zwaną księgą znaku. Jest to księga identyfikacji wizualnej, która opisuje wszystkie szczegółowe elementy związane z projektem logo i wszystkich późniejszych materiałów reklamowych, które będą opatrzone tym logotypem , a oprócz tego innymi znakami firmowymi. Księga taka jest w wielu przypadkach integralnym elementem wchodzący w skład identyfikacji wizualnej, ale nie każda firma kreuje sobie księgę znaku.



Są takie firmy, które zamawiają logo, ale bez księgi znaku, bo w ich firmach logotyp nie będzie szeroko wykorzystywany i nie mają zamiaru przenosić go na różne materiały, bo firma jest raczej niewielka i po prostu nie ma takich wymagań. Przygotowanie znaków logo wraz z księgą znaku jest kosztowne. Kosztuje to z całą pewnością w dodatku niż sam logotyp bez takiej księgi znaku. Koszt w tym przypadku wynosi przynajmniej kilka tyś. zł. Zdarzają się także takie realizacje, w których cena dochodzi do kilkudziesięciu tysięcy zł za logo wraz z księgą znaku. Cena księgi jest różna w współzależności od tego, kto tworzy logotyp i przygotowuje tę księgę.

Jeżeli już jest to fachowa agencja reklamowa, w której pracują fachowcy z branży, to zwykle cena będzie dosyć wysoka. Jeśli jest to grafik freelancer, który nie ma takich dużych kosztów prowadzenia firmy, to cena będzie zdecydowanie niższa. Aczkolwiek nie jest to regułą, bo nierzadko dobrzy freelancerzy również wymagają za własną pracę dużego honorarium. Księga znaku logo kosztuje zwykle około 5 do 10 000 pln. To jest taka uśredniona cena, z jaką najczęściej można się spotkać na rynku. Bez wątpienia mogą być również wyjątki, gdzie księga wizerunku firmy będzie tańsza lub droższa. Wszystko zależy już tutaj od specyfiki działania danej firmy i od tego, kto zajmuje się projektowaniem logo i wszystkich tych elementów , a dodatkowo na ile projektant wyceni własną pracę.

Więcej informacji na stronie: sprawdź co piszą o księdze identyfikacji wizualnej